Príručka k zberu údajov a metodický pokyn Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre vyplňovanie výkazu vo formáte PDF

Príručka k zberu údajov a metodický pokyn Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre vyplňovanie výkazu vo formáte RTF

Upozorňujeme, že „Príručka k zberu údajov a metodický pokyn Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre vyplňovanie výkazu“ plnia úlohu podrobností Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR podľa § 7a zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov, ktoré oznamuje zriaďovateľom škôl a školských zariadení v územnej pôsobnosti obcí a obciam pre poskytnutie údajov potrebných na rozdeľovanie a poukazovanie výnosu dane z príjmov obciam na nasledujúci kalendárny rok.
Zriaďovatelia škôl a školských zariadení v územnej pôsobnosti obce a obce sú povinné tieto zverejnené podrobnosti akceptovať v plnom rozsahu.

Postup pri oprave výkazu
Po skončení a uzamknutí aplikácie k výkazu Škol (MŠVVŠ SR) 40-01 sú všetky údaje prístupné iba na čítanie a školy/šz nemôžu robiť v aplikácii žiadne opravy. V prípade, že škola/šz alebo zriaďovateľ zistí vo výkaze chybu, požiada obec o opravu údajov. Obsah a forma tejto žiadosti sú vecou vzťahu obce a školy/šz, resp. zriaďovateľa (ak sa nejedná o obecnú školu/šz). Následne obec vykoná:
Stiahne si čistý excelovský formulár výkazu. Vyplní ho sumárne za celú obec. Vyplní všetky stĺpce a riadky v exceli s tým, že opravené údaje zvýrazní (napr. žltým podkladom). Po uložení tohto excelu si ho vytlačí, podpíše a opečiatkuje. Napíše žiadosť (list) adresovaný príslušnému OÚ v sídle kraja, kde uvedie presný názov, adresu a KODSKO školy/šz, ktorej sa oprava týka, číslo riadku a stĺpca, v ktorom sa požaduje oprava údajov, pôvodnú hodnotu a novú hodnotu. List oskenuje a spolu s excelovským výkazom ho elektronicky pošle na príslušný OÚ v sídle kraja a takisto to pošle v papierovej forme na príslušný OÚ v sídle kraja. Oprava bude urobená na serveri až po doručení žiadosti  v papierovej forme na OÚ v sídle kraja a poslaní elektronickej verzie dokumentov z OÚ na ÚIPŠ.
OÚ v sídle kraja akceptujú iba písomné žiadosti o opravu od obcí - žiadosti o opravu priamo od škôl alebo zriaďovateľov nebude OÚ akceptovať.