Obsahy jednotlivých čísiel časopisu ACADEMIA
Číslo 4/06
- Vedomostná spoločnosť, P. Plavčan
- Inštitucionálne hodnotenie slovenských vysokých škôl, J. Sinay
- Prioritné úlohy ministerstva školstva vyplývajúce z programového vyhlásenia vlády
- Uvažovanie po prečítaní etického kódexu, A. Vrban
- Program celoživotného vzdelávania - nová etapa európskej spolupráce vo vysokoškolskom vzdelávaní, I. Fonodová - D. Filkornová
- Pedagogická prax vo vysokoškolskej príprave učiteľov, D. Orbánová
- Poznámky o kvalite elektronického vzdelávania, E. Tóblová
Číslo 3/06
- Programové vyhlásenie vlády o vzdelávaní, vede, výskume, informatizácii
- Aktuálne požiadavky priemyselnej sféry na vzdelávanie pracovnej sily, Š. Lednár - J. Buday
- Možnosti spolupráce univerzít a priemyslu v doktorandskom štúdiu, F. Schlosser
- Pripravenosť krajín na informačnú spoločnosť, rebríček 2006, R. Baranovič
- O kvalite vzdelávania, I. Turek - R. Hrmo - K. Krelová
- Pohľad doktorandov na doktorandské štúdium, P. Černek
- Uvažovanie o komplexných akreditáciách, E. Petlák
Číslo 2/06
- Systémy zabezpečovania kvality v štátoch bolonskej deklarácie, D. Lesáková
- Ako hodnotiť a nehodnotiť verejné vysoké školy na Slovensku, J. Vantuch
- Nové hodnotiace kritériá vysokých škôl
- Rozvoj kompetencí vysokoškolských učitelů, M. Slavík
- Doktorandské štúdium: stav a perspektívy, P. Plavčan - E. Páleníková
- Co pro tebe znamená pojem e-learning ?, P. Andres
- Interakčné procesy v inžinierskej pedagogike, K. Tináková
Číslo 1/06
- Perspektívy formovania ľudského kapitálu v kontexte rozvoja informačnej spoločnosti, M. Porubčinová
- Globalizácia verzus škola, Ľ. Holkovič
- Vysokoškolský učiteľ a/alebo vedec, výskumník, inovátor, J. Sinay
- Postavenie výskumníka v podmienkach reštrukturalizácie a rozvoja priemyslu, J. Buday - I. Chovan
- Uplatňovanie marketingu v univerzitnom prostredí, M. Rostášová
- Spolupráca univerzít s priemyslom v podmienkach Slovenska, J. Malindžák
- Metodika hodnocení kvality vysokých škol v Česku, J. Kohoutek
- Poznámka k správe ratingovej agentúry ARRA: Hodnotenie verejných vysokých škôl, J. Vantuch
- Teoretické východiská a psychodidaktické aspekty tvorby učebného textu pre e-learning, M. Kundrátová - Ľ. Vašková
Číslo 4/05
- Univerzity v epoše tzv. společnosti vědení, M. Petrusek
- Úvaha o človeku v globalizujúcom sa svete, E. Dudinská
- Financovanie a investičná výnosnosť vysokoškolského vzdelávania, Š. Hronec
- Slovenská vysokoškolská veda a základný výskum, I. Ostrovský - M. Kollárová
- Aká je vysokoškolská príprava budúcich učiteľov? E. Petlák
- Pedagogicko-psychologická prax nastávajúcich učiteľov prírodovedných predmetov, S. Kontírová
- Uvažujme o úbytku študentov, J. Smida
Číslo 3/05
- Veda a technika na slovenských vysokých školách, L. Vozár
- Poradenstvo pre vysokoškolákov: osobitná profesionálna a inštitucionalizovaná činnosť na vysokých školách, M. Zvariková
- Pohľad zamestnávateľov na uplatnenie absolventov Ekonomickej fakulty UMB, J. Ďaďo - D. Malá
- Podpora vzdelávania prostredníctvom elektronických publikácií, K. Rešetová
- Systém pedagogickej autoevalvácie a jeho optimalizácia, V. Blažek
- Vysokoškolské studium v Evropě: placení školného, L. Nováček
- Uvažujme o kvalite pedagogického obsadenia fakúlt, J. Smida
Číslo 2/05
- O podpore špičkového výskumu na našich univerzitách, J. Pišút
- Vývoj hodnôt niektorých ukazovateľov v slovenskom vysokom školstve, I. Rais - J. Hrušovská
- Absolventi vysokých škôl na trhu práce, Ľ. Srnánková
- Virtuálna firma ako prostriedok názorného vyučovania, D. Malindžák - P. Virdzek
- Niektoré výsledky študentského hodnotenia a študijnej spokojnosti, V. Blažek - M. Pajpachová
- Vzťah medzi preferovanými životnými cestami a sebaspokojnosťou vysokoškolských študentov, Z. Chmelárová - Ľ. Bustinová
- Preferencia štýlov učenia sa u vysokoškolákov, J. Oravcová
Číslo 1/05
- Synergický efekt univerzitné
- ho potenciálu a priemyselných podnikov na Slovensku, J. Sinay
- Zvyšování konkurenceschopnosti evropských vysokých škol; rozbor prvků ovlivňujících konkurenceschopnost, O. Roth
- Hodnotenie kvality e-learningového vzdelávania, J. Průcha et alt.
- Bibliografické odkazy - citácie - autocitácie, K. Rešetová
- Ako je to v Európe: financovanie terciárneho vzdelávania, J. Smida
Číslo 4/04
- Úloha univerzít v inovačných procesoch podnikateľskej sféry, M. Rostášová
- Poradenstvo na vysokých školách - pohľad psychológa, M. Zvariková
- Profesionalismus vysokoškolských učitelů v reflexi nového paradigmatu vzdělávání, J. Vašutová
- Bakalárske a magisterské štúdium učiteľských študijných odborov a profesijná spôsobilosť učiteľov, B. Kosová - B. Pupala
- Genéza a vývojové tendencie technológie vzdelávania, A. Hašková et alt.
Číslo 3/04
- Terciární vzdělávání jako služba, O. Svatoň
- Veda na vysokých školách v kontexte slovenskej účasti na rámcových programoch EÚ, M. Kedro - P. Ondrejček
- Vysokoškolské vzdelanie a jeho súvislosti s trhom práce, Ľ. Srnánková
- Objektivizácia financovania verejných vysokých škôl, Š. Hronec
- Strategie vysokoškolské výuky, J. Vašutová
- Analýza frekvencie a typov záťažových situácií prežívaných študentmi v súvislosti so vzťahom k náboženstvu, J. Oravcová
- Porovnanie hodnotových rebríčkov študentov jednotlivých fakúlt STU, Z. Chmelárová - Ľ. Bustinová
Číslo 2/04
- Komunikácia medzi vedou, vládou a etikou: zmeny vo veku informatiky, I. Bazovský - K. Teplanová
- Humanizácia technického vzdelávania, D. Driensky
- Rekonstrukce vysokoškolského studia: strukturování a modularizace, J. Vašutová
- Poradenské a informačné služby vysokej školy, J. Smida
- Listujeme v štatistike - zahraniční študenti na slovenských vysokých školách
Číslo 1/04
- Zásady tvorby moderného študijného programu pre oblasť informačných a komunikačných technológii, J. Jasenek, F. Janíček, V. Smieško
- Vysokoškolské vzdělávání jako žhavý problém současnosti, J. Vašutová
- Keď zvládneme korupciu, príde rad aj na nekvalitne testy? V. Burjan
- PISA - výzva alebo hrozba? V. Rosa
- Vplyv osobnostných charakteristík na stupeň prežívanej trémy u študentov, B. Gurcová
- Sociálne postavenie vysokoškolských študentov na Slovensku, M. Šulanová
Číslo 4/03
- Problém limitovaných zdrojov Slovenska vo vzťahu ku globálnym a domácim výzvam, V. Rosa
- Alokácia prostriedkov štátneho rozpočtu na vysoké školy, I. Okenka
- Vysokoškolský učiteľ, E. Petlák
- Prijímanie na vysoké školy, J. Smida
- Digitálna gramotnosť a e-learning, P. Krempaský
Číslo 3/03
- Reforma slovenských vysokých škôl: fantóm alebo realita, J. Szelepcsényi
- Krátka analýza systému alokácie prostriedkov štátneho rozpočtu na vysoké školy v rokoch 1999 až 2002, I. Ostrovský
- Informačný a komunikačný systém akademických činností ako podpora riadenia manažmentu vysokých škôl, K. Rešetová
- Úloha
Číslo 2/03
- Bolonský proces a reforma vysokoškolského vzdelávania na Slovensku, M. Fronc
- Perspektívy a riziká prebiehajúcej reformy slovenského vysokého školstva, P. Mederly
- Vzdelávanie, veda a technika, J. Sinay
- Posudzovanie spôsobilosti vysokých škôl, P. Návrat
- Reforma vysokých škôl a ich financovanie, L. Vozár
Číslo 1/03
- Globálne zmeny v inžinierskom vzdelávaní, J. Jasenek
- Kreditový systém štúdia, B. Kováč
- Prijímanie na vysokoškolské štúdium, J. Smida - M. Šulanová
- Definície pojmu edukácia, Š. Švec
- Národná správa o vedecko-technickej politike, M. Hudecová
Číslo 4/02
- Stratégia výučby založená na rozvíjaní kľúčových kompetencií, M. Bačová
- Nároky zamestnávateľov na vysokoškolské vzdelávanie, J. Smida
- Postavenie uznávania odborných kvalifikácií v Bolonskom procese, M. Hrabinská
- Prístup ku vzdelaniu a atraktívnosť vzdelávania sa, J. Vantuch
- Kvalita vzdelávania, L. Rupérez
Číslo 3/02
- Vzdelávanie v novom tisícročí, J. Vadovičová
- Stav a úroveň vzdelávania na vysokých školách v rokoch 2000 až 2002, L. Bukovský
- Dve desaťročia premien vysokého školstva v Európe, R. Kretová
- Poznámky k problematike celoživotného učenia sa a vzdelávania, M. Chomist
Číslo 2/02
- Máme nový vysokoškolský zákon, M. Ftáčnik
- Prostriedky zvyšovania kvality práce na univerzitách, A. Albert
- Implementácia nových trendov techniky do prípravy inžinierov, M. Kundrátová - Ľ. Vašková
- Budúcnosť informatizovaného vzdelania a vzdelanostnej informatiky, B. Procházka
- Vytyčovanie stredoeurópskeho duchovného priestoru, J. Szelepcsényi
Číslo 1/02
- Reforma vysokých škôl a ich rozpočet na rok 2002, M. Dado - L. Vozár
- Súčasné trendy v európskom vysokoškolskom vzdelávaní, J. Jasenek
- Kurikulá študijných odborov vo vzťahu k Bolonskej deklarácii, Ľ. Holubčík
- Stredoškoláci na ceste za vysokoškolským štúdiom, J. Smida
- Využitie informačných technológií v Európskej únii a u nás, B. Procházka
Číslo 4/01
- Vzdelávacie potreby štátu a vysoké školy, J. Smida
- Výkonové charakteristiky vo vysokoškolskom vzdelávaní, I. Rais
- Poradenské služby na českých vysokých školách, Z. Freibergová
- Doplňujúce pedagogické štúdium vysokoškolských učiteľov-inžinierov na TU v Košiciach, A. Turek
- Vývoj a tvorba informačného systému pre vzdelávanie a poradenstvo, J. Brindza
- Prijímanie na vysokoškolské štúdium v európskych štátoch, M. Hudecová
Číslo 3/01
- Čriepky o vysokých školách, alebo obávam sa ..., J. Galanová
- Špecifiká vysokoškolskej pedagogiky, J. Vašutová
- Pripravenosť absolventov vysokých škôl pre potreby trhu práce, Ľ. Srnánková, Z. Kostolná
- Ďalšie vzdelávanie učiteľov základných a stredných škôl na vysokých školách, M. Zvalová
- O vzdelávacej politike v Európskej únii, M. Hudecová
- Európsky priestor vysokoškolského vzdelávania, V. Bačková
- O didaktických testoch a ich tvorbe, J. Vadovičová
Číslo 2/01
- Informatizácia: prognóza a realita - poriadok, či chaos?, B. Procházka
- Základný problém návrhu zákona o vede a technike z pohľadu výdavkov na výskum a vývoj na Slovensku a v štátoch európskej únie, I. Kraus
- Vzdělávání na technických univerzitách v Evropě a Boloňská deklarace, I. Grepl
- Štruktúrovaný systém štúdia, na príklade Fakulty elektrotechniky a informatiky STU, J. Jasenek a i.
- Študijné poradenstvo na amerických vysokých školách, P. Gavora
- Obnova vysokoškolského vzdelávania - trendy a smerovanie po svetovej konferencii v Paríži 1998, D. Drobná
Číslo 1/01
- Zabezpečenie kvality vysokoškolského vzdelávania a akreditácia, L. Bukovský
- Hodnotenie kvality na vysokých školách, P. Plavčan
- Akademická profese a současnost - český příklad, J. Vašutová
- Stav a perspektívy inžinierskeho štúdia na slovenských technických univerzitách, A. Blažej, E. Duda
- Vzdelávanie študentov medicíny na začiatku nového storočia, K. Adamicová, Ž. Fetisová
- O pedagogickej príprave vysokoškolských učiteľov, D. Hapala
- Aký obsah a formu majú mať bibliografické odkazy, J. Vadovičová
Číslo 4/00
- Úloha katolíckych univerzít vo vývoji vzdelanosti, J. Szelepcsényi
- Ďalšie vzdelávanie dospelých na Slovensku, J. Brixová
- Viaczdrojové financovanie vysokých škôl, P. Straka
- Životné orientácie študentov a ich rodinné správanie, J. Filipová, K. Kopecká, S. Valná
- Ochrana autorských inovácií na univerzitách, vo vede a v podnikoch, B. Procházka
- Stravovanie vysokoškolákov v jedálňach vysokých škôl, J. Smida
Číslo 3/00
- Našim potenciálom sú vzdelaní a múdri ľudia, M. Fronc
- Kultúra a formovanie osobnosti vysokoškolákov, E. Duda
- Výdavky na štúdium a reflexia sociálno-ekonomickej situácie rodín s vysokoškolskými študentmi, J. Filipová, K. Kopecká, S. Valná
- Slovenský systém sociálnej podpory vysokoškolským študentom v európskej perspektíve, M. Thurzová
- Technické znalosti a multimediálna výučba, podnety pre učiteľov vysokých škôl, C. Murphyová, Š. Švec
- Ubytovanie vysokoškolákov v študentských domovoch, J. Smida
Číslo 2/00
- Návrh koncepcie ďalšieho rozvoja vysokého školstva na Slovensku pre 22. storočie (vrátane rozsiahlych štatistických prehľadov o slovenskom a zahraničnom vysokom školstve), dokument
Číslo 1/00
- Zdokonaľovanie výučby spoločenských a humanitných vied na technických univerzitách, E. Duda
- Ako, čím a nakoľko humanizovať vzdelávanie inžinierov, M. Šulek
- Studentské hodnocení výuky - hlavní vývojové trendy v zahraničí, J. Mareš
- Pripravenosť v základných učiteľských kompetenciách a obsah vysokoškolskej prípravy začínajúcich učiteľov v konfrontácii s praxou, M. Zvalová
Číslo 4/99
- Univerzity v novom tisícročí, o kongrese univerzitných administrátorov v Edinburgu, J. Potančoková
- Manažment - sú jeho moderné metódy zaujímavé pre vysoké školy?, B. Procházka
- Vysokoškolská veda dneška a vysokoškolská knižnica zajtrajška, Š. Švec
- Účasť študujúcich na úhrade nákladov štúdia, I. Rais
- Hodnotenie kvality na vysokých školách, D. Drobná
- Poznámky k financovaniu vysokoškolského vzdelávania, M. Majtán
Číslo 3/99
- Možnosti uplatnenia binárneho systému vysokoškolského vzdelávania na Slovensku, P. Plavčan
- Vzťah učiteľa ku vzdelaniu a formovanie jeho postojov, J. Golian
- Premeny nemeckého vysokého školstva, J. Smida
- K problematike odborov vzdelávania na vysokých školách, A. Putala, Z. Chovancová
Číslo 2/99
- Výskum informačnej motivácie vysokoškolských študentov u nás a v zahraničí, M. Jurkovičová
- Informačná výchova a príprava na vysokej škole, M. Matthaeidesová
- K povahe univerzitného štúdia cez vzdelávanie učiteľov, B. Pupala
- Dištančné vzdelávanie na vysokých školách, A. Lavrin
- Analýza európskeho pedagogického výskumu deväťdesiatych rokov, J. Průcha
- Švédsky školský systém, poznatky zo študijnej cesty, D. Drobná
Číslo 1/99
- Trendy zisťovania a hodnotenia kvality vzdelávania vo vysokoškolských inštitúciách, J. Kalužný
- Na ceste k novému štýlu inžinierskeho myslenia, E. Duda
- Vzťahy informatizácie a kultúry na prelome tisícročí, B. Procházka
- Osobitosti pedagogického procesu a jeho nedostatky v procese transformácie vysokoškolského vzdelávania, J. Golian
- Niekoľko myšlienok o možnom smerovaní technických univerzít, A. Albert
Číslo 4/98
- Vzdelávanie a príprava ľudských zdrojov v informačnej spoločnosti, P. Dufek
- Fraktálová univerzita, J. Košturiak, M. Gregor, B. Mičieta
- Náklady na financovanie vysokoškolského vzdelávania v Európe, P. Zverka
- Svetová konferencia o vysokoškolskom vzdelávaní, UNESCO, P. Magdolen
- Niekoľko poznámok ku kreovaniu vnútorného systému riadenia kvality na fakulte, J. Zelený
Číslo 3/98
- Parametre vonkajšieho prostredia pre rozvoj školstva, P. Straka
- Transformácia vysokoškolského štúdia v podmienkach Agronomickej fakulty SPU, I. Michalík, H. Frančáková
- Spracovanie publikačnej činnosti, E. Petrovičová
- Akumulácia kreditov a systémy ich transferu, D. Drobná
Číslo 2/98
- Koncepcia ďalšieho rozvoja vysokého školstva do roku 2005 s výhľadom do roku 2025
- K formalizácii závislosti medzi výkonom a potenciálom vzdelávacích ustanovizní, I. Rais
- Perspektívy rozvoja dištančného vzdelávania na vysokých školách, A. Lavrin, L. Samuelis
- Problémy súvisiace s úspešnosťou štúdia, V. Strečko.
- Vývoj počtu uchádzačov o štúdium na vysokej škole, A. Putala, Z. Chovancová
Číslo 1/98/
- Nad novým českým vysokoškolským zákonom, J. Smida
- O možnostiach zmeniť financovanie vysokých škôl, M. Majtán
- Rozvoj dištančného vzdelávania na Slovensku, D. Kulich
- Vedy v spoločnosti a vedecké informácie, B. Procházka
- Integrované projekty vedy a techniky, M. Tolnay
- Ako ďalej vo vede, V. Štrbák
Číslo 3-4/97
- Ako ďalej v informačných systémoch vo vysokom školstve, P. Dufek
- Kreditný systém štúdia - nádeje a problémy, P. Gavora
- Reč a komunikácia v informačnej spoločnosti, J. Szelepcsényi
- Kritériá vnútorného hodnotenia vysokoškolského vzdelávania v Dánsku, J. Smida
- Poznámky k súčasnej publikačnej a citačnej aktivite, M. Zaviačič
- Pedagogika budúceho tisícročia, T. Dallos
Číslo 2/97
- Univerzita - centrum humanistických ideí, P. Liba
- Edukačný marketing a manažment: skúsenosti a poznatky, Ľ. Floreková
- Uplatnenie absolventov technických vysokých škôl v praxi, M. Bieliková
- Zásady kreditného systému a skúsenosti s jeho uplatňovaním na STU, J. Kalužný
- Skúsenosti s prijímacími skúškami a kreditným systémom na Fakultu architektúry STU, B. Kováč
- Úloha a postavenie vedy na vysokých školách, I. Michalík
Číslo 1/97
- Realizácia súčasnej vysokoškolskej politiky a princípy vysokoškolského vzdelávania, O. Nemčok
- Výchova a vzdelávanie v transformujúcej sa slovenskej spoločnosti, P. Gabčo
- Čo s univerzitami našimi, B. Riečan
- Univerzitný charakter vzdelávania budúcich inžinierov, E. Duda
- Uplatnenie absolventov učiteľského štúdia v praxi, M. Zvalová
- Kreditný systém štúdia - áno či nie? Z. Kolláriková
- Koncepcia rozvoja vysokých škôl, dokument
|